Montreal

5 augustus 2015 - Montreal, Canada

Dag 1, 04-08-2015

We zijn er! Nadat Han ons naar Schiphol heeft gebracht, vlogen we van Amsterdam naar Toronto en door naar Montreal. Daar stonden Henk, Jon  en Karen. We waren compleet verrast, helemaal uit Ottawa. Samen met Jon onze JEEP WRANGER ...ik weet niet wat nog meer, hilarisch.  Plaatje komt nog bij het praatje, maar dit is on-nederlands waanzinnig!. We werden direct meegenomen naar een restaurant waar we getrakteerd werden op een heerlijke maaltijd. Alsof je elkaar vorige week nog gezien hebt, wat kan er familieband toch natuurlijk voelen. Jan bracht ons naar het hotel midden in de binnenstad van Montreal, In deze torenflat van 23 verdiepingen mogen we de komende dagen logeren. HET IS U AL LEUK!!,

Dag 2, 05-08-2015

Vanmorgen op tijd opgestaan. Om 10.00 uur een afspraak met Jon. Samen een ontbijt bij....De MC.... Daar droomt Rintse al jaren van en omdat dit de vakantie van de dromen is, tja......! Bij de VVV  nog wat toeristeninfo verzameld, afscheid genomen van Jon en hoppetee, downtown Montreal. Wat vooral opvalt zijn de torenflats tussen alle oude gebouwen uit een lange geschiedenis. Natuurlijk branden de Dollars in hun  broekzakken,  dus er wordt al flink gezocht naar voetbalteneus,  vlaggetjes en petten...help...! Vandaag vooral Old Montreal en de havens langs de St. Laurensrivier.

Dag 3, 06-08-2015

Vandaag was de dag van de Mont Royal. Een berg tegen de stad aan. Na 250 traptreden (en als Rintse telt, dan klopt dat ook, ha,ha... ). Een mooie gelegenheid om de overbodige kal. er weer af te sporten. Je wordt direct weer geconfronteerd de grote verschillen op een klein oppervlak, bos , park, berg en rust tegenover de hectiek van een wereldstad met gigantisch hoge gebouwen op loopstand. Eenmaal weer beneden een van de gigantische shoppingmalls bezocht. Een  van de plannen voor morgen is om het Olympisch Stadion te bezoeken met een rondleiding. We genieten met volle teugen van alles wat we doen en van elkaar.

Dag 4, 07-08-2015

Beste mensen, het is 22.35 uur. Heerlijk gegeten, wat? Daar ga ik jullie niet mee belasten, maar we hebben het advies van Karen opgevolgd om zeker in Montreal een keer een poutin te eten. Uiteindelijk een soort kapsalon, maar dan anders, heerlijk! Weggespoeld met een liter wijn. Dit is tevens een soort afscheid van het heerlijke Montreal. Je gaat bijna wennen aan zo'n stad in die dagen, je kunt zelfs de torenflats van elkaar onderscheiden en weet je zelfs de weg zonder plattegrond. Onze dag bestond verder uit een bezoek aan het Olympisch Stadion. Een guided tour en met de lift de toren in om te genieten van het uitzicht. Vergane glorie, het atletiekstadion gecombineerd met het prachtige florerende  zwemstadion, schitterend. Eenmaal weer terug in het hotel besloten we om nog een keertje naar Old Montreal te gaan en kwamen we spontaan uit in China Town. Na al dit gesjouw de afgelopen dagen zijn we helemaal klaar voor de cottage, ongeveer 100 km. buiten Montreal in een prachtig natuurgebied.

1. Huug:
    5 augustus 2015
    Geweldige start. Dat het zo maar door mag gaan. Doe veel liefs aan de Canadians. H&M
  2. Jannet, Huub en Rens:
    5 augustus 2015
    Wauw, wat een ontvangst! We kijken nu al uit naar de komende verhalen!!
    Enjoy en geniet!!! Liefs uit la douce France
  3. Susan Janssen:
    5 augustus 2015
    Fijn zo'n begin. Ga zo door!
    Greets van PSST
  4. Ellen:
    9 augustus 2015
    Allereerst: Freek van harte proficiat met je verjaardag, wel een heel bijzondere deze hè! Dikke knuffel xxx
    Superleuk om jullie droomreis op deze manier een beetje te mogen meemaken... Wens jullie heel veel plezier en mooie ervaringen en ik verheug me op jullie volgende posts!! XxxEllen