Spencerville

19 augustus 2015 - Spencerville, Canada

Dag 16, 19-08-2015

Vandaag door naar Spencerville. Rond 17.00 uur waren we er. Weer flink wat kilometers gemaakt op de ochtend, gestopt in Upper Canada Village. Een openluchtmuseum over de geschiedenis die 150 jaar terug gaat. Wolweverij, houtzagerij, hoefsmid, drukkerij, zo'n beetje de ambachten die kinderen via school vaak op de kinderboerderij doen, maar dan in grote gebouwen, alles werkt nog en mensen in klederdracht werken hier de hele dag om het publiek hierover te vertellen. Ook waren er boerderijen en dorpscentrum kerk, schooltje,  huisjes, bakkerij, schoenmaker enz. Zelfs de puberende mannen waren erg onder de indruk van dit museum, wat op zich wel iets zegt. Eenmaal  bij Henk en Carol, gezellig geborreld, geklets en gegeten. Ze zijn erg gastvrij en we voelen ons hier thuis.

Dag 17, 20-08-2015

So, another day in  Canada. Lekker uitgeslapen bij Henk en Carol, besloten om lekker rustig aan te doen en zien wat de dag brengt. Na wat heen en weer appen ,  bellen en mailen besloten we om vanavond rond 17.00 bij Karen in Ottawa te zijn, waar Andrew met Jacob en Jan ook aan zullen sluiten voor een borrel en eten. Tot die tijd zijn we rond 12.00 uur, na wat huishoudelijk gedoe met de was (help.....ik heb geen onderbroeken en T-shirts meer!) reden we naar een watermolen in Spencerville. Zo ongeveer de enige (toeristische) attractie  in Spenserville. Volgens de familie heeft dit dorp niet meer dan drie straten en een kerk. We snappen dan ook erg goed dat er een groot "te koop" bord in de tuin staat. Eenmaal  in de watermolen, raken we aan de praat met een boer wiens ouders in 1952 zijn geëmigreerd uit Nederland. Hij was toevallig hier in het dorp voor een melkkoe keuring waar een kampioen uit moest komen. We kregen een uitnodiging om te komen kijken, we hoefden maar achter hem aan te komen rijden. Dus.... zo kom je nog eens ergens, zelfs in Spencerville. Rond 16.00 richting Ottawa waar we nog een hele gezellige avond hadden met Greg,  Karen, Jon, Andrew en de  jongens die elkaar na de Cottage niet meer gezien hebben (maar wel dagelijks via facetime opgezocht hebben). Een logeerpartij  met de 4 jongens in de kelder ...oeps..... en wij allemaal boven staat voor vannacht op de planning. Morgen: met de hele bubs morgenvroeg op voor de wisseling van de wacht bij de parlementsgebouwen, ...... om 16.00 uur met de hele fam. op een boot, diner ter ere van Henk zijn 80 ste verjaardag en 's avond een lichtshow in de stad. Tot maandag zullen we bij Karen logeren. We blikken langzaam terug op alles wat we hebben gedaan tot nu toe en realiseren we dat heel langzaam de laatste dagen In Canada aanbreken.

1. Susan Janssen:
    22 augustus 2015
    Ik lees jullie verhalen dagelijks met veel plezier. Wat hebben jullie nu een ander leven, in een andere wereld dan wij hier. Wij genieten ook nog steeds van de vakantie met vrienden en familie en momenteel staat hier veel in het teken van het Venlose zomerparkfeest. Maar geniet nog lekker van jullie veelzijdige vakantie in Canada!