Ottawa

23 augustus 2015 - Ottawa, Canada

Dag 18, 21-08-2015

Vanmorgen op tijd eruit, ontbijtje en met 9 man richting het Centrum van Ottawa.  De wisseling van wacht was wel erg de moeite waard. Daarna tot een uur of 1 door de stad gewandeld en weer terug naar huis voor een douche en  feestkleren, we worden om 16.00 uur verwacht op een boot om de 80ste verjaardag van Henk te vieren. Met een biertje in de hand, zonnetje erbij en genieten van de rondvaart en elkaar was een prima begin van het feestje. Vervolgens werden we in het restaurant van het Mariot hotel verwacht voor een heerlijk diner waar Henk zijn cadeautjes kreeg en verrast werd met een grote verjaardagstaart  inclusief kaarsjes (nee geen 80!).  Na het diner naar het parlementsgebouw dat het decor was van een schitterende lichtshow/presentatie over Canada. Zeer voldaan van deze dag vertrok iedereen naar huis en hotels waar we allemaal overnachten. Onze tablet heeft inmiddels onvoldoende heugen over om de laatste foto's op te slaan, dus de beelden van de dagen moeten we jullie onthouden.

Dag 19, 22-08-2015

Lekker uitgeslapen en tot 15.00 uur weinig plannen. De zon scheen, beetje kletsen en de jongens lieten zich niet zien, de kelder is een walhalla van digitaal materiaal. Rond 15.00 uur brak voor Sander en mij aan om te vertrekken naar het Albert at Bay Suite Hotel!!!!!!! Een nachtje met zijn tweeën :)     Karen was de gelukkige winnares van een idioot luxueuze overnachting in een suite, deze heeft ze gebruikt voor ons, wat een schat! Hier laat ik het voor vandaag bij.............

Dag 20, 23-08-2015

..........Om 12.00 uur ontmoetten we elkaar in de stad (Karen, Greg, Ethan,  Freek en Rintse). De laatste echte dag breekt aan, geen grote dingen meer, ons hoofd zit vol van alles wat we gedaan hebben. Freek en Rintse wilden nog iets kopen, dus we wandelden via de highlights in de stad naar een groot ondergronds winkelcentrum (een van de...) en een oude markt waar we fruit/groente en zalm voor het eten kochten en al gauw werd het tijd om rustig aan naar huis te gaan om heerlijk onder de boom in de tuin te gaan chillen. Greg zorgde op de bbq weer voor een fantastische maaltijd en lieten we de laatste weken nog eens de revue passeren. Zowel "Canada" als "Holland" hebben genoten van de laatste weken. Een ding is duidelijk,.......We wachten geen 30 jaar meer! Morgenvroeg gaan Greg en Karen werken, wij ruimen de boel op, rijden nog even langs Spencerville om afscheid te nemen en zullen in Montreal uitgezwaaid worden door Andrew, Annabelle, Jacob en Jan.

Dag 21/22, 24-08-2015 / 25-08-2015

Beste mensen, we zijn thuis!

Maandagavond brachten Jan, Andrew, Annabelle en Jacob ons naar het vliegveld, maar niet zonder nog een hapje eten bij "Barbies" waar we onze vakantie ook zijn gestart. Een lange vlucht volgde via Frankfurt en in Amsterdam stond Huug ons op te wachten. Vier koffers vol prachtige herinneringen en meer dan 1500 foto's, bang om ook maar iéts te vergeten! De statistieken geven aan dat jullie ons regelmatig hebben gevolgd, hartstikke bedankt voor de belangstelling.

1. Marlie Janssen:
    23 augustus 2015
    Wat een mooie verhalen en foto's!
    Ik lees en bekijk ze met plezier.
    Geniet nog van jullie laatste dagen.
  2. Ellen:
    30 augustus 2015
    Evelien en Sander, wat een avontuur zeg!
    Fijn om je enthousiaste verhalen te lezen (het lijkt wel of ik het je in geuren en kleuren hoor vertellen hier naast me). Geweldig om de prachtige foto's te zien. WAUW! Jouw droom is echt werkelijkheid geworden. Op naar de volgende uit je bucketlist!