De terugweg.

5 maart 2017 - Phnom Penh, Cambodja

Zo vlieg je weg van Schiphol en zo zit je in de wachtruimte van Hongkong Airport om weer terug te vliegen naar huis. Maar goed dat mijn bagage aan herinneringen geen gewicht heeft, het vliegtuig zou gebukt gaan onder een zware last.

Vanmorgen opgestaan, weer een lekker ontbijtje en besloten dat de niet-bezochte tempels (onder andere de liggende boeddha) te bewaren voor een volgend bezoek met Sander! EEN ANDERE "tempel" werd wel bezocht. Een van de meest luxe warenhuizen die Bangkok rijk is. LACHEN! Naast de etalages van de Mazaratti's en de Rolls Royse, brachten o.a. Louis Vuiton en Prada hun luxe spullen aan de man. Er werd dus druk gewinkeld, wat een feest. Uiteindelijk besloten we na de koffie het grote geld maar in onze portemonnee te houden en ons goede geld uit te geven aan een heerlijke  Thaise voetmassage  door mooie Thaise mannen! Je moet immers goed gekneed het vliegtuig weer in, toch!? Er was nog even tijd voor een biertje en de taxi stond voor ons klaar. Ja, en nu zit ik hier in Hongkong na een tussenvlucht vanuit Bangkok.

Deze week kan niet in woorden uitgedrukt worden, toch probeer ik er een paar:   een mooie ontmoeting met een hele lieve vriend, thuis voelen, veelzijdig, dankbaarheid, voor het leven, contrasten: arm - rijk,  warm ontvangst op school, overeenkomsten met ons onderwijs, tragedie bij de Killingfields, tuktuk,  scooters, hectiek, heerlijk eten.         Henk, heel erg bedankt voor het feit dat je hier woont, dit heeft me de kans gegeven Azië te ontdekken, ook voor je hulp, ontvangt in Siem Reap en je gastvrijheid daarna.

Foto's en filmpjes komen later.

1. Imke:
    9 maart 2017
    Wat een geweldige reis is het geweest! Mooi dat je het gewoon gedaan hebt. Vast wel voor herhaling vatbaar.