The cottage

8 augustus 2015 - Saint-Adolphe-d'Howard, Canada

Dag 5, 08-08-2015

De dag van the cottage. Na een ontbijtje bij Duncan Donuts op naar St. Hubert. Daar zaten Andrew met zijn vriendin Sara met Jacob and Annabelle.  We ontmoetten ook tante Ann die opgehaald was door Andrew. Ze was helemaal blij ons te zien. Gezien haar geestelijke beperking  is het niet mogelijk om ook naar the cottage gaan,  maar een lunch maakt dit helemaal goed. Na het eten brachten we haar terug naar huis en reden wij naar plaats van bestemming. In het huis zat de rest van familie al te wachten met.....een flesje Heineken (zie de eerste foto van mijn blog).  Geweldig, wat een sfeer, wat een huis, wat een leuke mensen! Na een goed verzorgde bbq trokken de jongens hun zwembroek aan en klommen in de kano's. Ze hebben elkaar vanaf  moment 1 helemaal gevonden. De wijn vloeide rijkelijk, kampvuur staat aan, ik denk dat ik me daar maar bij ga aansluiten.....tot............?

Dag 6, 09-08-2015

Feest! Freek is 15 jaar! Deze dag direct gebruikt als pauze na de hectiek van Montreal. Dit beviel erg goed. Na een heerlijk ontbijt  met eieren, spek en pannenkoeken worden we behandeld alsof we in een all inclusieve zitten. Henk heeft de slingers al hangen voordat we wakker werden. Dit went, oeps , gevaarlijk! Op een boodschap na met Karen, taart en wijn, hebben we de hele dag op een vlondertje gezeten met een biertje,  wijntje met een blik op de jongens die de hele dag in het water met bootjes, kano's, surfboardjes, elkaar uitdagen en nog meer geklooi. Tegen etenstijd werden de cadeautjes voor Freek uitgepakt en stond de pasta al heerlijk te dampen. Tot slot was de chocoladetaart en op Freek zijn verzoek, de cheesecake, ons toetje. En de avond duurde nog lang..........

Dag 7, 10-08-2015

Deze zonnige dag stond in het teken van een boottocht met ons 11 en.  Na een uur varen werd het hoog tijd voor geklooi in het water en op de boot. Prachtige omgeving, echt Canadees als op de plaatjes. Muziekje aan, lekker snacken  en drinken. Na 3 uur legden we aan en kon de rest van de dag volgen. Na het eten, moesten de jongens hoog nodig weer kanoën, Freek is niet meer uit zijn kano te slaan en Rintse ging met Jacob vissen. Tot zijn grote schrik ving hij ook nog een grote vis! Om dat het gisteren te hard waaide, moet het vuurwerk voor Freek wachten tot vandaag, deze show sloot deze prachtige dag af......nog een wijntje bij kaarslicht.....

Dag 8, 11-08-2015

Dag  begon met een  druilerige  ochtend in the cottage. Tot het een beetje droger werd deed niemand de moeite om maar een centimeter te bewegen.  Alleen voor koffie was iemand nog wel te porren. Er werd wat gelezen en naar buiten gekeken. Ondanks dat we gekomen waren om iets te zien, was dit ook wel heel relaxed. Tegen 13.00 uur begon het weer op trekken en vertrokken we met de hele bups naar St. Servais.  Een gezellig wintersportplaatsje  dat ook rekening hield met de zomergasten. "You should come  over this  winter!"  Ja, ja.......Leuke huisjes en winkeltjes waar natuurlijk het een en ander  gekocht  moest worden. Eenmaal weer thuis wilden de mannen na het eten nog   even in het meer zwemmen en kanoën.  Eenmaal helemaal afgekoeld werd binnen het haardvuur aangestoken voor de marshmallows en een gezellig sfeertje. Vandaag alweer de laatste dag in het huisje, morgen vertrekken we naar Quebec City.