Dag 5 - Cai Be Mekong Delta

22 februari 2023 - Mekong Delta, Vietnam

Ik schrik me dood...wil ik net mijn verhaal beginnen, hangt er een schreeuwende vleermuis op zijn kop in de lamp boven mijn hoofd...even niet bewegen....dusssss...en de deur dicht maken....en een foto.....Heb ik weer!

Nou, het verhaal dan maar....ha, ha :)

Een goed gevulde dag, je bent maar 1x hier, dus laat maar weer komen. Met de boot naar de overkant van de Mekong (eigenlijk een eiland in de rivier). Daar werden we op een klein houten bootje gezet met een een Vietnamees die ons een uurtje door de mangroves peddelde. Lucky me, ik mocht alleen, dus alle ruimte om alles goed te zien en onbelemmerd foto's te maken. Wat een stilte, heerlijk....yoga mindfulness, allemaal niet meer nodig, gewoon even de mangroves in. De tocht ging verder naar de floating market. Tegenwoordig niet meer zoals vroeger met de rivier vol handelsbootjes, maar hier en daar een boot waar mensen op wonen en hun fruit en groente verkochten. Tot slot werden we écht naar een toeristisch gebeuren geleid, namelijk allerlei demonstraties van rijstpapier, gepofte rijst, kokossnoepjes en natuurlijk de rijst likeur 40% en JA, ik mocht proeven....hik! Hier waren de grote souvenirswinkels waar we als een fuik ingelokt werden....

Eenmaal terug, lunchen en naar het zwembad. Om 15.00 uur nog een stukje fietsen. Met het veer naar de overkant langs fruitbomen, mangroves een mandenvlechter en een dame die van bananentakken een hangmat kon knopen. Ik verdenk de Mekong Lodge van een goede marketing van deze laatste twee. Je kon dit namelijk allemaal ook kopen! Al met al een fijne fietstocht van 2 uurtjes.

Tot slot nog geleerd hoe je Vietnamese loempiaatjes en andere lekkere dingen kon maken en de avond kon beginnen. Welterusten........