Dag 2 - Ho Chi Minh City

19 februari 2023 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Vandaag weer een bonbon uit die grote doos van deze week. Vanmorgen begonnen met een frisse duik in het zwembad beneden. Na een aantal ferme banen kwam de lekkere trek in een ontbijt die we met z'n drieën even verderop bij een Franse bakkerij/restaurant aten. En toen....een tocht van 20 km. op de scooter de stad uit naar een prachtige tempel. De tocht was al een attractie op zich: door en drukke verkeer waar iedereen op scooters doorheen moest, de een met kippen achterop, de ander die met zijn hele familie vervoerd moest worden, geweldig, wat een georganiseerde chaos. Er schijnen echt regels te zijn, ha ,ha, maar Henk kent ze! Eenmaal bij de tempel keerde de Boeddhistische serene rust weer terug. Een prachtige tempel met bijgebouwen, Boeddha verering en pleintjes. Na een heerlijke beker jackfruit met ananas in een hangmat van de plaatselijke horeca keerden we terug naar huis. Een plons in het zwembad was meer dan welkom! Even optutten en om 17.00 uur weer terug het verkeer in. In het centrum gingen we naar het theater voor een Vietnamese voorstelling met acrobatiek, dans en een stukje Vietnamees leven. Nog een rondje door het centrum en een cocktail op naar het hoogste gebouw van HCMC. Op verdieping 75 konden we met een drankje uitkijken over het "nietige" centrum.