Dag 1 - Ho Chi Minh City

18 februari 2023 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Terwijl de meesten volop genieten van het leukste feest van het jaar, bouw ik inmiddels mijn eigen feestje! ...En hoe...! Na een lange maar zeer goede reis werd het tijd voor een potje chillen vandaag, even bijkomen.                                                            Maar dat lag toch een beetje anders. Na een warm ontvangst om 09:00 uur door Henk en Jurriaan, eerst een duik in het zwembad. Ik verruilde 10 graden met 35, dus dat hielp. Daarna de lunch: achterop de scooter van Henk bereikten we in een straatje achteraf een klein restaurantje voor een Vietnamese lunch. Door naar de stad, dwars door al het verkeer heen, wát een georganiseerde chaos! Geen overvolle straten met tuktuks, maar een hele zwerm, roedel, school, kudde...scooters. En toeteren!!!!!!! Alles reed door elkaar: auto's, scooters, fietsers, karren met fruit en aan de kant van de weg stalletjes met groente, fruit en streetfoot.                                     Nu we toch in de stad zijn, kunnen we het een en ander gaan bekijken: de overdekte markt, het standbeeld van Ho Chi Minh, parlementsgebouw, theater, postkantoor, het boekenstraatje en zo nog wat zaken.                                                                                        Na 36 uur wakker, nu al veel foto's en lekker eten wordt het het dan toch tijd om te gaan chillen!

Groeten, Evelien

1. Kristel:
    18 februari 2023
    Heerlijk!! Geniet van de reis en laat de indrukken maar lekker binnenkomen.
  2. Jeska:
    19 februari 2023
    Gave eerste foto’s Eef!
  3. Ellen.:
    19 februari 2023
    Ik heb het beeld voor ogen van jou achterop de scooter middenin die drukte! Whahaaa. Na de schooldrukte in de mierenhoop aan de andere kant van de wereld. Het past bij je.